Rijdersverslag Silke over Alberto Nicolodi Trophy in Trentino

Onderweg naar TrentoIn het weekend van 15 februari werd in trento de alberto nicolodi trophy verreden. Ik deed hier aan mee samen met Kjeld, David en Constanze.

Voor mij begon de reis op vrijdag. Samen met m’n vader met de bus en trein naar Schiphol waar we hadden afgesproken met Maayke Ouwehand (shorttrack Haarlem) en haar vader. Samen vervolgden we de reis, en voor mij was het de eerste keer vliegen dus best spannend. In het vliegtuig was het uitzicht fantastisch. Nadat we waren geland in Milaan en de huurauto hadden gehaald (we hadden Wi-Fi in de auto :D)konden we verder rijden naar trento. Tegen 5en kwamen we bij het hotel van Maayke, waarna ik met m’n pa doorreed naar ons hotel om in te checken en vervolgens terug naar het hotel van Maayke om wat te eten. Daarna heb ik nog mijn schaatsen geslepen en nagekeken en ben toen gaan slapen.

Zaterdag
Vandaag was de eerste wedstrijddag en deze verliep voor mij best goed. Op de heats 1000m maakte ik alleen de stomme fout om aan het begin van de race op kop te gaan rijden, waardoor de rest me uiteindelijk inhaalde en ik zo in de lage groep kwam. In de halve finale won ik de rit, waardoor ik in de c-finale mocht starten tegen Maayke. Tactisch was deze rit beter dan de eerste. Ik wachtte langer met de inhaal actie en kwam op kop. Ik werd helaas nog door een paar rijders bijgehaald maar niet allemaal. Ik had me toch een beetje stukgebeten. Na materiaal checken gingen we met z’n allen eten bij een restaurant verzorgd door de organisatie. Omdat iedereen hier at, moesten we lang wachten. Een paar Italianen hadden op een tablet de olympische shorttrackfinale aan staan. Iedereen die daar was keek mee op dat kleine schermpje. Dat was een mooi gezicht. Terug op de ijsbaan was het tijd voor de heats 500m. In mijn heat eindigde ik 3e, maar ging toch door omdat 2 snelste derde ook door mochten. Hierdoor mocht ik de kwartfinale rijden. Hier werd ik ook derde maar ging wel door, want ook hier gold dat een snelste tijd derde ook door mocht. Dus mocht ik de volgende dag in de halve finale strijden om een plek in de A-finale.

Zondag
Opstaan is en blijft lastig, en het ging dan ook niet zo vlot waardoor ik laat op de ijsbaan was en maar 2 minuten heb ingereden. Dus heb ik nog wat extra cornerbelt oefeningen gedaan voor de voorbereiding van de ritten. Anders dan gisteren reden de jongste pupillen nu ‘’tegelijk’’ met ons waardoor er nu veel rust was tussendoor. En het was natuurlijk superschattig om naar de pupillen 3 te kijken. Mijn halve finale 500m was een best pittige, met de uiteindelijke nummer 1 en 2 in mijn rit. Ik werd hier vierde, waardoor ik naar de b-finale ging. Hier werd ik ook 4e. Meer zat er denk ik niet in, want de tegenstand was in deze rit erg groot en deze meiden waren net nog een maatje te groot voor mij. Ik kan wel heel tevreden terugkijken op dit leuke toernooi . Uiteindelijk werd ik 8e en met dit deelnemersveld ben ik daar wel tevreden mee. ’s Middags ben ik met maayke nog gestopt bij het gardameer (om het thuisfront nog een beetje jaloers te maken :P) en daarna konden we om 20u weer vliegen naar Nederland. Iets over 22u zijn we geland en gingen we naar huis rijden. Al met al een zeer geslaagd weekend waarin ik veel heb geleerd en het zeker heel leuk heb gehad!