Jaaroverzicht YVZ-Jeugdactiviteiten 2005 -2006

Het jeugdbeleid kreeg in dit seizoen een grote impuls doordat het YVZ-jeugdplan in actie is omgezet. Dit betekende dat een jeugdcommissie en een jeugdraad zijn gevormd. Dit heeft geleid tot een flink aantal nieuwe jeugdactiviteiten. Hieronder een overzicht.

Begin september zijn 24 enthousiaste trainers, ouders en jeugdschaatsers een dag naar Zuid-Limburg gegaan om daar een gezellige fietstocht te maken. Voor een aantal was het de eerste kennismaking met een schitterend landschap, waar heuvels een nieuw element bracht. Je energie goed verdelen als je omhoog reed en goed sturen als de snelheid opliep in de afdaling. We hadden fantastisch weer en na afloop konden we heerlijk zwemmen. Terug bij het clubhuis was een BBQ klaar gemaakt. Komende zomer gaan we weer; iedereen is welkom.

Eind september is het jaarlijkse trainingskamp voor de jeugd in Bennekom. De trainers en enkele vrijwilligers leiden alles in goede banen. Er wordt voor eten en drinken gezorgd en veel gelachen. Hier kan iedereen nogmaals zijn energie kwijt in de droogtraining, fietsen, schaatsen, hardlopen en tijdrit. Daarnaast is het heel erg gezellig en zijn de nachten bijzonder kort. Slapen is voor watjes.

In ons clubhuis is een avond “ Kanjers in de sport” georganiseerd. Hier kregen de trainers activiteiten en hulpmiddelen aangereikt om de trainingen voor de jeugd weer eens op een andere manier in te vullen. Tevens werden tips gegeven hoe je verschillende kinderen op een leuke manier kan betrekken bij de lessen.

Onze sponsoren: